Onderstaande tabel geeft het saldo van baten en lasten per taakveld weer ten opzichte van de laatst vastgestelde begroting.
x € 1.000 | Begroting voor wijziging | Begroting na wijziging | Rekening | Verschil |
Lasten | ||||
Verkeer en vervoer | -4.533 | -5.262 | -5.392 | -130 |
Parkeren | -497 | -588 | -536 | 53 |
Totale Lasten | -5.029 | -5.851 | -5.928 | -77 |
Baten | ||||
Parkeerbelasting | 363 | 283 | 303 | 20 |
Verkeer en vervoer | 63 | 326 | 501 | 175 |
Parkeren | 34 | 34 | 35 | 1 |
Totale Baten | 460 | 643 | 840 | 197 |
Saldo van lasten en baten | -4.569 | -5.208 | -5.088 | 119 |
Toevoegingen aan reserves | -464 | -609 | -145 | |
Onttrekkingen aan reserves | 801 | 801 | ||
Totaal thema | -4.569 | -4.871 | -4.896 | -25 |
Reserves |
Op basis van het Zomerbericht vastgoed 2019 is het besluit genomen de grondexploitatie mobiliteitsknooppunt per 31-12-2019 af te sluiten. De resterende budgetruimte ad € 223.000 is volgens raadsbesluit gestort in de reserve “Mobiliteitsknooppunt”. |
Kabels en Leidingen | voordeel € 95.000 |
Voor kabels en leidingenwerkzaamheden zijn meer vergunningsaanvragen ingediend dan verwacht. Ook zijn tracés langer dan gemiddeld. Dit heeft tot gevolg dat inkomsten uit leges en degeneratie hoger zijn dan begroot. |
Verkeer | voordeel € 30.000 |
Dit bestaat uit 2 delen:
|
Parkeren | voordeel € 53.000 |
Er heeft geen interne verrekening plaatsgevonden voor het beheer van de parkeergarage door Deurne Doet 't. Daar zijn de lasten voor betaald parkeren lager door de invoering van het gratis betaald parkeren in de ochtend. De beheerkosten van betaald parkeren zijn lager doordat er minder parkeerautomaten staan, omdat in de Zandbosweg en Kruisstraat geen betaald parkeren meer geldt. Daarnaast zijn er minder storingen en schadegevallen geweest aan de parkeerautomaten. |