Jaarstukken 2019

Thema's

Dienstverlening

OPGAVE RAADSPROGRAMMA

Toekomstbestendig, toegankelijk en bereikbaar.

Inwoners, ondernemers en instellingen bepalen in toenemende mate zelf hoe en wanneer zij in contact willen treden met de gemeente. Ook verwachten zij steeds meer een andere rol en houding van de gemeente en een andere vorm van dienstverlening waarbij de klant op een andere manier dan nu centraal staat. Gemeenten sluiten aan bij de trends in de samenleving. Wettelijke kaders blijven, de rol van de overheid verandert.
De toename van het aantal technologische toepassingen maakt een andere manier van communiceren met een inwoner, een andere manier om diensten te verlenen, mogelijk: snel, eenvoudig en direct.

De gemeente wil op een zo efficiënt mogelijke manier kwalitatief hoogwaardige dienstverlening leveren op een manier waar de klant om vraagt. Uitgangspunt is digitale dienstverlening, tenzij een face-to-face dienstverlening op maat voor de burger of bedrijf een toegevoegde waarde heeft.

UITGANGSPUNTEN

  • De gemeentelijke organisatie moet toekomstbestendig, toegankelijk en bereikbaar zijn;
  • Bij de toenemende digitalisering is aandacht voor de gevolgen daarvan voor kwestbare inwoners;
  • Het oppakken en ondersteunen van initiatieven vanuit de samenleving vormt een leidraad voor de verdere doorontwikkeling van de dienstverlening van de gemeente.
ga terug
Deze pagina is gebouwd op 07/08/2020 11:04:30 met de export van 07/08/2020 11:00:38